johannamiranda.blogg.se

mitt lilla liv i Minnesota, USA

Life as I remember it!

Kategori: My American life

Nu sitter jag här i mitt rum efter första dagen, och vanligtvis skulle jag nog ha kännt väldigt stor hemlängtan, och visst känner jag lite av det, jag saknar familjen och mina vänner (speciellt dig Alexandra! <3) 
men känner mest att jag trivs jättebra här! Allt är precis som jag kommer ihåg det!

Dianne, my American mother, as we say, har alltid jättemycket planering för sig, och tänker alltid på olika alternativ, och vad som skulle passa bäst! Och Steve, my American dad, är mer utav den lugna typen som låter Dianne prata på och sen följer med på vad hon planerar
de kompenserar varandra väldigt bra tycker jag!

Idag har varit en väldigt mysig dag :) Vi har fyllt på kollibri-saften (de dricker socker-vatten typ) flera gånger! Känns sjukt att det är kollibris överallt här! Det är typ som getingar för oss, bara att man vill ha kollibris i sin trädgård ;) De är jättesöta! Ska försöka få någon bild av dem :) 

Annars har vi rensat i trädgårdslandet och plockat gurkor (HUR SJUKT MÅNGA OM HELST!) och tomater, kan skicka bild till dig mamma, du skulle vart här och sett hur stora de är! 
Till Lunch åt vi BLT-sandwiches (Bacon/Lettuce/Tomatoe) och till middag vart det donken drive-in, åkte typiskt Amerikansk ;) Åt min första cheeseburger och förstår inte riktigt hur de kan va så populära^^

Annars har jag varit med på typ en workshop om hur man arrangerar blommor. Det var egentligen för när man ska tävla med att göra blom arrangemang, men lärde mig lite grann iaf, så det var inte helt tråkigt, men skulle nog inte gå på nåt sånt igen :)
 
Imorgon ska vi in till läkaren tidigt på morgonen och se om Steve kan få ta ut en nål som han har i sn tå (han har opererat tårna efter att han blev trampad av en häst och bröt dem) så då har han an nål där för att de ska växa ihop rakt igen. Han får inte lägga någon vikt alls på foten dock, så antingen hoppar han på kryckor eller så åker han runt på typ en knä-sparkcykel!
 
Jusste, hann pussa lite på hästarna idag också! så himla fina! de har en ponny som de hade sist jag var här, och en western häst, och sen den finaste hästen är en s.k. Gaited Horse. Den ska tyligen ha en grymt mjuk trav, så ska bli kul att få rida den! :) 
 
Nu ska jag gå och lägga mig i min stora sköna säng :) Och jag behöver inte vara rädd för spöken, för jag har en vakt-björn utanför mitt rum ;) 
Godnatt <3
 
 
Min fins vaktbjörn, kallar honom björnis (a)

Kommentarer

  • Alexandra säger:

    Vad kul att du ska rida.. häst.. ;) lite ensamt här hemma utan dig men nu kommer vi få det desto roligare när du kommer hem! Älskar dig <3

    Svar: Haha, jaa men visst ;) det ska bli grymt kul! Jaa, men när jag kommer hem får du visa mig vad du har haft för dig på den där partyskolan du verkar ha hamnat på ;)
    älskar dig mer!<3
    Johanna Miranda Fogelberg

    2012-08-21 | 07:24:30
  • Stefan Blomqvist säger:

    Hej, Johanna! Trevligt att läsa din blogg! :-) Jag kommer att följa dig! Godnatt, klockan är här 22:42!

    Svar: Nämen vad roligt att du tycker det! :D Nu ska jag själv gå och lägga mig, klockan är här 22.36 :)
    Godnatt
    Johanna Miranda Fogelberg

    2012-08-21 | 22:44:19

Kommentera inlägget här: