johannamiranda.blogg.se

mitt lilla liv i Minnesota, USA

It's halftime and I'm turning in to a real farm girl!

Kategori: My American life

Med risk att låta klyshig, men tiden går verkligen fort när man har roligt! Igår var det en och en halv månad sen jag åkte hit, vilket betyder att jag har en och en halv månad kvar här. Vilket känns mycket, men så fort som tiden har gått hittills börjar vi alla känna oss nedstämda när vi tänker på det... Men därför försöker vi att inte tänka på det!! 
 
Jag har dock börjat känna hemlängtan nu och då. Saknar familjen och alla vänner där hemma.... Trodde inte att jag skulle känna hemlängtan. Har aldrig gjort det innan, men den smyger sig på mig i vissa tillfällen, speciellt när jag gör saker som päminner mig om något där hemma. Inte för att jag inte tris här, men det är som att jag har två helt olika liv, och jag inte vill välja det ena eller det andra. Jag önskar att jag kunde både vara här och hemma samtidigt! Det skulle göra mitt liv helt perfekt! (a)
 
I
lördags gick vi upp tidigt för att åka iväg till ngra kompisar till Steve och Dianne för att rida med dem. Men tyvärr var det bara jag som kunde rida, för Steve hade ont i sin höft och Dianne ville hellre shoppa. Och eftersom Sparky inte har blivit bättre än så lämnade vi honom hemma och jag fick istället låna en av deras hästar. Vi var ute i runt tre timmar, och jag kan ju säga att jag var lagom öm dagen efter^^ Men det var en trevlig ridtur. Stormy var en mysig häst NÄSTAN hela tiden. Hade en lite incident när vi var nere vid sjön och lät hästarna dricka. Stormy plaskade i vattnet och gick runt lite men stannade efter ett tag. Helt plötsligt var jag mycket närmare vattnet än innan, och jag som har blivit varnad om kvicksand trodde att han sjönk så jag försökte sitta så still som möjligt. Men när de andra började ropa "Kick him, Kick him!" Insåg jag att den där lilla busen höll på att lägga sig ner. Men då det redan var försent och Stormy hade börjat lägga sig ner för att rullla sig fanns det inget annat att göra än att hoppa av! Så där stod jag med vatten upp till knäna och gjorde allt jag kunde för att få Stormy att resa sig igen^^ De andra fick sig en riktigt rolig upplevelse kan jag lova! Jag var bara glad att det var så pass varmt ute att jag inte frös :P
 
Me and Stormy (cowboyhatten var bara för bilden, bytte till hjälmen direkt efteråt!) 
 
 
Igår var det söndag, vilket för vår del innebär att det är dags att gå till kyrkan! Är med i något som heter sundayschool nu, där vi läser utdrag ur en version av bibeln som är skriven för ungdomar. Jag behöver inte gå om jag inte vill, men jag tycker det är intressant att veta mer om vad som står i den mest skrivna boken i världen! Det är faktiskt intressant, och tro det eller ej så ger det mig lite tankeställare det vi pratar om :)

Efter kyrkan (som inte var mycket roligare än vanligt) fick jag min andra lektion i att köra hästtransporten! Det är lite annorlunda kan jag ju lugnt säga, speciellt med en så stor hästtransport^^ Igår skulle jag för första gången backa hela ekipaget, och det tog sin lilla tid kan jag ju säga, men tillslut fick jag transporten på plats ;) Innan jag kommer hem kommer jag vara en proffessionell transport-förare! 
 
Me driving the horstrailer like a true farmgirl!
 
 
This time of the year blir vi invaderade av de här insekterna som kallas boxelder bugs, och de är verkligen överallt! För bara några dagar sen täckte de hella väggarna på huset, men nu när vi har sprutat gift på de täcker de istället marken. och det knastrar fint när man går^^ Men trots giftet är det några jävlar som har överlevt.... Och på något sätt tar de sig in genom källar-dörren, så jag har några hyresgäster. Och djurvän som jag är har jag låtit dem vara, mi casa e su casa liksom! MEN! När de dyker upp i din sminkväska, och i din toalett (har slutt känna skuldkänslor när jag spolar ner de i avloppet nu!) och i din dusch börjar man få nog. Och min tålamodsbägare rann över när jag för tredje gången i natt vaknade av en liten jävel i min säng, so I declared war with those little bastards!!!! SHIT JUST GOT SERIOUS!!!!! 
 
DIE BUG DIE! 
 
 
Idag har vi annars haft en väldigt bra dag :) 
Imorse tog vi min nya pärla över till en grannes garage, för det var dags för mig att lära mig att byta däck och byta olja! Det var inte alls så svårt som jag trodde att det skulle vara! Så nu om jag skulle behöva byta däck nångång vet jag hur man gör! ;) 

Changing the tire, like a pro! 
 
Efter att ha kört lite traktor och mockat lite i hagen så kom Steve och hömtade mig och sa åt mig att ta på mig varmera kläder och hämta min kamera. Sen satte vi oss alla i Kubotan och Steve körde oss upp till toppen på berget bakom huset. Efter lite vandring på en smal sluttande stig kom vi fram till utsiktsplatsen. Och jag kan bara säga att jag tycker synd om dem som inte får chans att se en utsikt som den. Löven på träden har börjat ändra färg, och det är höst i luften. Det är sånt där som får ens själ att slappna av! 
 
 
At the overlook! 
 
:) 
 
Heaven on earth! <3
 
 
När våra magar började kurra tog vi oss ner för berget igen och startade grillen. På kvällens menyn stod hamburgare grillade över öppen eld. Finns nog inget bättre sätt att avsluta en bra dag på en att sitta vid elden och se månen komma fram och grilla marshmallows till S'mores :) 
 
Kommer sova gott inatt! Håller tummarna för att inte bli väckt av nån av mina små vänner! 
 
Godnatt <3
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: