johannamiranda.blogg.se

mitt lilla liv i Minnesota, USA

Caught up in a American teenage movie!

Kategori: My American life

Good evening everybody! 
 
Har precis kommit hem från en grym kväll med american football at Red Wing High School! 
De hade hemmamatch idag, och det var runt 15 andra skolor där som spelade fotboll, voleyboll, sprang terräng och lite annat. Hur mycket folk som helst! 
 
Innan vi kom dit var jag förväntansfull över om det var som på alla amerikanska filmer jag har sett, med skolbandet i läktaren, cheerleaders som gör massor med ramsor, kommentatorer och självklart en maskot! Och i den första matchen vi såg vart jag lite besviken, för det var inget sånt, det var bara matchen. Så i halvlek frågade jag Rhonda (mamma till Jakob som spelade) var cheerleaderna var, och hon sa att de skulle vara i matchen efter. Så jag fick klara mig lite längre till att se om min förväntan skulle uppfyllas. Men matchen var intressant, speciellt nu när jag förstår reglerna^^ tyvärr blev de utklassade, men de hade finare färger än motståndarna så det var ett plus ;)
 
Sen gick vi och åt hamburgare innan varsity-matchen började. Medans vi åt kunde vi se cheerleaders komma ut på planen och bandet började värma upp, och där satt jag och åt och kände mig som att jag var mitt i en amerikansk tonårsfilm. Och som grädden på moset så kom deras maskot förbi! En fin liten örn, och jag ger credit till personen som var i den dräkten, för han/hon hade mer teamspirit än någon annan där! Så när matchen kändes seg och cheerleaderna tog en paus kunde man alltid kolla på örnen! 

Tyvärr så blev de ännu en gång utklassade, slutade med 62-6.... Inte så jättebra, men jag brydde mig inte så mycket, för jag hade kul ändå! Ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg så mycket från själva matchen, för det var så mycket annat att kolla på :P Och cheerleaderna var inte så dåliga som jag hade hört, iofs har jag inget att jämföra med, men de gjorde ett bra jobb med tanke på att de låg under med mer än de skulle klara att ta igen ens utan motståndare^^
 
Allt som allt var det en riktigt lyckad kväll och nästa vecka är det homecoming game, inför homecomig dance! Och då kommer de möta ett lag som är mer i deras nivå, så förhoppningsvis blir det en mer intressant match!
 
Nu ska jag bara vänta tills Steve och DIanne kommer hem sen ska jag gå och lägga mig :) Ombytta roller kör vi på här ;) Och imorgon ska vi iväg till några kompisar till dem och rida. Steve ska ge det ett försök, och jag håller tummarna för att han inte ska tycka att det är för jobbigt :) På tal om det så körde jag hästtransporten idag! Det var en upplevelse kan jag säga, speciellt med tanke på storleken på deras transport^^ Kan lägga upp bilder imorgon så får ni se va jag snacakr om! I'm turning in to a true farmgirl here ;) 
 
My first football game ever! Goooo Red Wing! :D
 
Me and Austin and the Red Wing Eagle! 
 
The Band!
 
Go team Go! 
 
Dessert at Apple bees! :D 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: