johannamiranda.blogg.se

mitt lilla liv i Minnesota, USA

I'm never changing who I am

Kategori: My American life

Imorgon när jag vaknar kommer det bara vara en vecka kvar tills det är dags för mig att sätta mig på flyget hem.... Bara en vecka! Känns som att det var en vecka sen jag kom hit^^ Längtar verkligen jättemycket efter att få träffa min familj och alla mina kompisar igen, men vill inte att min tid här ska va över... 
MEN! Som min kloka syster sa till mig: det är ju inte som att du aldrig kommer träffa dem igen :) 
Så får hänga fast vid den tanken, för känns jättekonstigt att jag inte kommer komma tillbaka hit på ett tag nu :S 
Men kommer dock inte låta det gå lika länge som sist! 
 
I söndags var min sista dag i kyrkan, och det var många att säga hejdå till. Kommer nog inte sakna att behöva gå till kyrkan varje söndagmorgon. Men känner att det har gett mig något. Vill inte säga att jag tror på allt som står i Bibeln eller så, jag är ju trots allt en naturvetare^^ Men på något sätt tror jag att det finns någon sorts övre makt. Vet inte om det kallas karma, ödet, eller om det är vad alla kallar Gud, men känner att jag på något sätt har fått en lugn inre känsla av att allt alltid löser sig, bara man vågar tro på det. Det går inte direkt att förklara, men något inom mig har förändrats som gör att jag känner att så fort det är något jag inte själv vet hur jag ska lösa, så kommer det på något sätt lösa sig själv. 

Efter kyrkan åkte jag hem till Strands och var där resten av dagen för att spendera tid med dem. Vi kollade på en film, åt Mac & Cheese, hade pannkaksätartävling (Som jag vann btw ;) 14 amerikanska pannkakor!) och tog lite kort. Kommer kännas konstigt att inte ha möjlighet att åka och hälsa på dem när jag känner för det. Tacka vet jag internet! :) 

När jag vaknade imorse var jag fortfarande mätt efter pannkakorna igår kväll^^ Men efter en liten frukost packade Steve ihop några av sina vapen och vi åkte över till en kompis till honom som har en skjutbana på baksidan och sköt lite. Ända sen jag kom hit har jag velat prova att skjuta en pistol, och idag fick jag äntligen prova det. Det var läskigare än jag trodde kan jag ju säga!
Först sköt Steve med sitt hagelgevär för att stäla in sitt nya sikte och bara av att stå bredvid och se på gjorde mig nervös, så när jag sen själv skulle skjuta blev det bara värre. Men när jag väl började skjuta försvann det. Men det var fortfarande en väldigt mäktigt känsla! Sköt 3 olika pistoler varav en var en revolver, och en var en helsvart (såg ut precis som pistoler i filmer^^) Och det var den jag gillade att skjuta mest. Efter att ha skjutit ett tag såg jag att jag hela tiden kom lite nedanför till höger, så jag siktade lite ovanför till vänster istället. Och där på måltavlan var det ett fint hål mitt i det röda. Kände mig lite badass när det var första gången jag sköt pistol, och jag träffade mitt i prick ;) Ännu en ny punkt att lägga till på listan på alla saker jag har provat på här! 
 
Efter att adrenalinkickan hade lagt sig åkte vi tilbaka till huset och gjorde oss redo för eftermiddagsjakten. Skylar kom över och följde med oss. Vi såg inte lika många rådjur den här gången som den morgonen jag följde med, men det var tre rådjur som gick runt på fältet en bit bort och Steve täkte skjuta en av dem men fick aldrig nåt bra läge. Men vi var glada ändå! 
Nu har jag provat på både morgon och eftermiddagsjakt, och känner att det inte är något för mig. Visst är det mysigt att sitta där och lyssna på alla fåglar och på vattnet och så, men det är inget jag vill göra varje dag. Men det har varit kul att få uppleva det! 
 
Så många saker jag har provat på under tiden här är jag rädd att jag kommer känna mig uttråkad när jag kommer hem^^ Jag har innan fått kommentarer om att jag bor på landet, men Trosa är som en storstad jäntemot mitt liv här ;) Kommer dock sakna det jättemycket! Trivs att vara både en stadsbo och en landsbo! Som tur var kommer jag ju kunna åka tillbaka hit! :D Tacka vet jag dagens moderniserade samhälle! 
 
Tatum full after eating 11 pancakes, and me still going strong! ;) 
 
Feeling somewhat badass shooting bussleye! ;) 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: