johannamiranda.blogg.se

mitt lilla liv i Minnesota, USA

Enjoy it while it's there, because nothing lasts forever!

Kategori: My American life

Dagarna susar förbi här i Welch! Känns som i går när jag satt där och lugnade Dianne i hennes planering för att jag hade ju flera månader kvar, men nu har jag lite mer än tre veckor kvar och det är fortfarande saker vi vill hinna med att göra! Kommer behöva ta semester efter att jag har kommit hem från min semester ;) 
 
I förrgår var jag och Strands på Mall of America för att åka alla attraktioner i nöjesfältet som är där INNE! Det är serisöt ett nöjesfält inne i Mall of America, och de är roliga attraktioner också :) Så vi spenderade hela dagen där, mest i nöjesfältet men självklart måste man hinna med lite shopping också! ;) 
Jag skulle kunna åka dit en gång i veckan, det är som paradiset på jorden! :D 

Och igår gick vi upp tidigt (eller, jag tyckte det var tidigt men de andra ansåg att jag sov länge^^Förstår inte vad de menade med det (a) ) för att göra korv :) Ni vet, som de gör i Emil i Lönneberga, på gammalt vis! :) Det var kul att se hur det går till och när vi sen smakade på korven var det liiite godare än vanligt ;) 
 
När vi hade stoppat, rökt, kylt ner och förpackat alla korv var det dags för mig att kasta mig in i duschen för sen kom Breanne och plockade upp mig för en helkväll downtown Minneapolis! 
Vi började kvällen med att testa vår tur i utlottningen av biljetter till Justin Biebers konsert på the pre-party ;) Det var vi och massa skrickande 13 åringar där^^ Men tyvärr hade vi inte dne turen vi hade hoppats på, så det blev ingen konsert för oss.... Lite nedstämda var vi, men vi tänkte inte låta det förstöra vår kväll! 

Så vi fortsatte kvällen på Pourhouse där Bre's kompis Paul anlände till gruppen och tillsammans diskuterade vi olikheter mellan USA och Sverige samtidigt som vi njöt av Mac & Cheese pizza! Vilket bokstavligt talat var en pizzabotte med Mac & Cheese på ;) Kan ju inte bli bättre ;) 
 
Sen begav vi oss vidare till några andra ställen, men hamnade tillslut på en restaurang/klubb med takvåning. Så där satt vi resten av kvällen och lyssnade på alla skrikande beliebers nere på gatan och allt annat som gav oss den där mysiga storstadskänslan :) 
Trots att vi missade konserten hade vi en riktigt bra kväll med massor med prat och goda drinkar! (speciellt de drinkar vi blev bjudna på ;) ) 
Kunde inte haft en bättre kväll! 
 
Ready for rides at Mall of America!
 
Making sausage like a pro!
 
A lot of sausage! 
 
Paul, Bre and Mac & Cheese Pizza ;)
 
Great night, with great company in a great town! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: