johannamiranda.blogg.se

mitt lilla liv i Minnesota, USA

Hunting season is here!

Kategori: My American life

För er som känner mig vet ni att jag aldrig har haft något problem att gå upp tidigt på morgon (även fast jag hellre sover^^) Men hade speciellt inget problem att gå upp tidigt när det var jakt på schemat!

Japp, ni hörde det, lilla jag var ute och jagde igår :) Självklart fick jag inte skjuta nån för har inte gått nån vapen-säkerhets kurs eller nåt sånt :P Men följde med och var Steves extra ögon och öron där ute. 
Regeln är att man får börja skjuta en haltimme före soluppgång, så 6.15 gav vi oss ut i våra oranga kläder. Det var fortfarande mörkt ute, så den första haltimmen satt vi där i mörkret och bara lyssnade och väntade. Men när det väl började ljusna gick det väldigt fort! 
 
Vi såg en del rådjur under morgonen, mdock ingen som vi valde att skjuta. Men allt som allt var det en rolig upplevelse! Tror dock inte att jag själv skulle vilja börja med det. Har inte riktigt det tålamodet att bara sitta där timma ut och timma in^^ Men det var kul att testa! 
 
Så vanligtvis jagar man på morgonen och sen på kvällen igen, för det är då rådjuren förflyttar sig. Vi var bara ute på morgonen för vi var på avskedfest för Emily, grannen, som ska flytta till Colorado. Men några av Steves kompisar var ute, vilket resulterade i 2 rådjur! Då jag aldrig riktigt har varit i närheten av ett dött djur innan visste jag innan inte hur jag skulle klara det, och ska jag vara ärlig tyckte jag att det kändes lite otäkt i början. Men jag vande mig fort och tillslut hade jag inga problem med det. Jag tror det sitter i hur man tänker på det. 
Så det var en annan första för mig! 

Skulle vara kul om Steve fick ett rådjur innan jag åkte, så att jag får vara med om att ta hand om djuret och allt också, från början till slut! Jag tror att jag inte sulle ha något problem med att ta hand om ett rådjur, men vet inte om jag skulle klara av att skjuta det. Men som tur var får jag inte ens skjuta, så behöver inte bekymra mig över det ;) 
 
Nu ska jag duscha och sen bege mig, för sista gången, till kyrkan! Har varit där nästan varje söndag  i tre månader nu, och dt har inte varit allt för illa. Vissa dagar har varit värre än andra, då det har blivit väldigt utdraget eller träkigt. Ärligt talat har jag mest suttit och tänkt, har försökt att lyssna men har inte riktigt förstått allt och så^^ Känner dock att jag har ändrat mitt tankesätt en del, och vill inte säga att det har gjort mig till en bättre person eller så, men alla diskussioner och allt jag har lyssnat på har hjälpt mig att se saker från olika synvinklar. 
Dock kommer jag inte fortsäta att gå i kyrkan när jag kommer hem, men det har verkligen varit en lärorik upplevelse!
 
 
 
 
 
VARNAR FÖR KÄNSLIGA BILDER!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
My new friend! And I mean the one sticking out it's tongue ;) 
 
Me and my other new friend! He's really good at doing handstands! ;) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: