johannamiranda.blogg.se

mitt lilla liv i Minnesota, USA

Night of horror and confusion!

Kategori: My American life

Halloween börjar närma sig och det märks i affärer, i trädgårdar, restauranger, ja överallt ;) 
Man märker att man är i USA när man åker längst gatorna och ser all husen! Kan ju säga att jag inte skulle våga gå längs någon av gatorna på kvällen, för det är galet bra gjort! 
 
Igår var vi hemma hos en familj som går i kyrkan med oss. De har varje år som ett haunted house i sitt garage, och kakor och halloweengodis och en liten brasa. När vi åkte dit tänkte jag att okej, men det kommer väl vara en lite runda i deras garage med lite bilder eller spöken eller så, men shit vad bra gjort det var! 
Massa ljudeffekter, olika "dockor" rök, rörelser och en person med mask som flyttade sig, så man aldrig visste var denne befann sig. Jag var sjukt imponerad! 
 
Det var en riktigt mysig kväll som gav en en sån där varm känsla i magen. Liknande den känslan man får när det är jul. Jag har inte varit en stor dekoratör innan när det kommer till högtider, men tror verkligen att jag kommer vara det framöver. Det är så mysigt! Kanske inte kommer ha massa läskiga spöken i min trädgård, för då kommer jag själv bli rädd. Men kommer ha pumpor och söta små spöken och sånt! Det är så roligt! :D 

Annars har kvällarna överlag lugnat ner sig lite. Det är många kvällar nu som vi har varit hemma och bara tagit det lugnt, kollat på TV, spelat kort, ätit popcorn, ätit glass och bara umgåtts. Det är sådana kvälar jag kommer sakna när jag har kommit hem igen. Det närmar sig hemresa mer och mer nu för varje dag... (logiskt right?^^) Och samtidigt som jag längtar efter att träffa alla kompisar och min familj igen så känns det lite konstigt att jag ska åka härifrån och inte komma tillbaka på ett tag. Det är jättejobbigt att vara så splittrad över hemresan... Men som jag har sagt så försöker jag att inte tänka på det, men ibland när folk frågar så slår det oss alla att det inte alls är lång tid kvar nu och det gör oss alla lite tårögda... Jag känner mig bara så lyckligt lottad att jag har två helt underbara liv! För det är precis så det känns! Ena sekunden tänker jag på saker jag vill göra här, och andra så kommer jag ihåg att jag har ett helt annat liv där hemma. Det är bara en sån konstig känsla! 
 
Man kan nog kalla mig lite bortskämd att jag ligger här och pratar om att jag har två hem. Jag känner mig nästan lite bortskämd med det. Men det betyder inte att jag inte tänker passa på att njuta av varje sekund som jag har kvar här! 
 
 
The haunted house! 
 
My new boyfriend which I found there in the dark (y) 
 
Really good special effects!!!! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: