johannamiranda.blogg.se

mitt lilla liv i Minnesota, USA

Swedish meatballs!

Kategori: My American life

Idag var det söndag, och för oss här i Welch betyder det att vi går till kyrkan! 
Börjar komma in i det nu, i vilken ordning man gör allt, och delar av bönerna man säger. Vissa sånger kan jag till och med utantill nu^^ Men är inte helt såld på det, hade jag bott här hade jag nog fortsatt att gå i kyrkan, men är inte direkt såld på det så att jag kommer fortsätta när jag kommer hem. Trod att det är lite som man brukar säga att det alltid är lättare att följa strömmen. Här går man till kyrkan och i Sverige gör man det inte. 
 
Idag i kyrkan var det Steves tur att läsa en del ur Bibeln. Och då deras kyrka var en svensk kyrka förut tyckte vi att det skulle vara kul om han läste en del och jag sedan läste den på svenska. Det var mycket uppskattat! Men jag insåg att jag inte har pratat svenska på ett tag för det kändes liksom lite konstigt när jag stod där och pratatde ett språk som de inte ens kunde^^ Men det var kul att göra det! 
 
Efter kyrkan var det bara att skynda sig hem och fixa inför middagen, för till middag kom några släktingar över för köttbullar på en svensk afton! :) 
Så jag har varit upptagen med att skala potatis, steka köttbullar (98 stycken!!!) och massa annat hela dagen :D 
Så lite brännmärken, skärsår och sekflott i håret senare var allt klart och alla kom hit! 

Det var jätteroligt att träffa alla igen, speciellt Brian och Leah som jag bara har träffat på bröllopet hittills ;) 
Och vi gjorde 98 köttbullar för att kunna spara till nån mer gång, men allt som blev över var 5 ynkliga små köttbullar. Antar att det var ett bra betyg på mitt andra försök att göra svenska köttbullar, á la Mamma! :) 
 
Nu ska jag sova, för imorgon ska vi upp halv 6 föratt åka till University of Minnesota!
Wish me godd luck! :) 
 
Paul, Olivia, Tricia, Steve, Dianne och Mary eating some swedish meatballs! :) 
 
Dianne, Mary, Me, David, Brian, Leah, Paul and baby Olivia! :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: