johannamiranda.blogg.se

mitt lilla liv i Minnesota, USA

Team Spirit and some horsemanship!

Kategori: Hästarna

Efter att ha haft en lite lugnare period nu ett tag har tempot ökat igen! 
Kalendern är mer eller mindre fullbokad, och vi har fortfarande inte planerat in allt som vi har sagt att vi ska göra^^

I förrgår var första gången Steve satt upp i sadeln igen efter sin fot operation, och han sa att det känder som att han aldrig tog en paus ;) Och det är nog lite så det känns, precis som att cykla. Tror aldrig att man kan tappa känslan för det!
Vi ska försöka rida så ofta vi kan nu för att bygga upp musklerna i Sparky igen, inte mig emot ;) 
Så vi red igår igen, men direkt efter ridturen var det bara att slänga sig in i duschen! 
Steve och Dianne var iväg på en middag på sjukhuset där Steve låg när han hade brännt sig under husbranden de hade för många år sen. Och jag skulle över till Strands för att åka med de till The Homecoming Game! :) 

Matchen igår var mycket större än förra matchen, fler folk som var där, och alla elever hade lila kläder på sig för att visa sitt stöd! Inklusive mig såklart! Tatum och hennes kompisar tog med mig till Student-läktaren och det var väldigt kul att vara mitt inne i det! :) Var många av hennes kompisar som kollade på mig undrande och som kom fram och frågade mig saker för att få höra min dialekt! Jag som trodde att den skulle vara mindre tydlig nu, men får väl ta och inse att jag altid kommer vara en tvättäkta Svenne^^
Efter matchen följde Tatums kompisar med hem till henne för att sova över och på vägen hem hyrde vi några filmer som vi kollade på. 21 jump Street är att rekommendera, den var riktigt rolig! Eller så var jag bara riktigt trött :P 

På grund av alla filmer igår kom jag hem väldigt sent, så idag sov jag till 11, och när jag vaknae låg det en lapp på köks ön att jag skulle ringa Steve. Så jag gjorde det, och en halvtimme senare kom han och hämtade mig och vi åkte iväg till något som kallas Equi fest. Det hålls på Minnesota State Fair ground, och det är en helg med massa häst. De hade massa olika clinics som man kunde gå på och olika ständ och så. 
 
I programmet fanns Advanced Jumping, och hoppryttare som jag är känner jag lite abstinens från hoppning, så det var något jag ville se. Tänkte att Advanced Jumping, det kan jag säkert lära mig massor av att gå på! Men glömde att jag inte är i Europa, för jag kom dit och kände att det där var något som jag lika gärna kunde ha lärt ut^^ Men kände mig fortfarande hemma där med hindrerna (a) 
 
Något som däremot inspirerar mig är hur mycket olika Horsemanships-clinics som fanns där. Och det är något jag önskar vi lärde oss mer om i Sverige. För så mycket man kan lära av sin häst genom att träna på annat håll än att sitta på ryggen och nöta känns det tråkigt att gå miste om! 
 
En annan intressant clinic vi var på var en som handlade om Equine Touch. Kort sagt är det som en naprapat/massör för hästar, som släpper på spända punkter hos hästen och som kan lösa stora problem man har med sin häst. Det var riktigt intressant, och efteråt var vi och pratade med hon som höll i clinicen, och det visar sig att det finns i Sverige också, bara att det inte är så stort. Men jag som gillar att massera känner att det här är något jag vill kolla upp när jag kommer hem igen! 
 
Men nu borde jag sova, ska upp för att gå till kyrkan imorgon! 
Godnatt 
 
Tatum and her friends chering their team on! 
 
Denas delicious Smore bars! 
 
The jumping at the Equi fest!
 
Equine Touch! 
 
Justin Mundt, Advanced Horsemanship! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: