johannamiranda.blogg.se

mitt lilla liv i Minnesota, USA

Trick or treating with hunting season around the corner!

Kategori: My American life

Har inte firat halloween så mycket innan, visst har jag klätt ut mig och gått bus eller godis. Men Halloween i Sverige är inget mot Halloween här! Folk dekorerar sina hus som brottsplatser, och har massa dockor och annat. Och har man inte en pumpa utanför sitt hus är man inte en äkta amerikan ;) 
Igår åkte vi till Diannes dotter igen för att gå trick or treatin' med Anneka och Emily. Som sagt har jag gått bus eller godis i Sverige innan, men det var inget mot igår! Nästan alla hus i deras område deltog (hade man lyktorna tända var det bara att gå och knacka på) och det var hur många barn ut som heslt. Tror att många tyckte att jag var lite för gammal för att gå bus eller godis, men neej, man kan aldrig bli för gammal för att klä ut sig, och godis har väl aldrig haft någon åldersgräns? ;) Men däremot är svenskt godis mycket bättre ;) Om det är något jag saknar är det Marabou choklad! (a)
 
Förutom att äta massa godis (godis är alltid godis, även om det inte är jättegott så är det ändå godis ;)) Har vi gjort oss redo för jäktsäsongen som startar på lördag! Vi har målat Steves deer stand och gått igenom regler och vad man måste tänka på, för tidigt lördag morgon ska jag följa med Steve ut och sitta med honom och förhoppningsvis få uppleva att skjuta ett rådjur. Jag kommer självklart inte skjuta något, men skulle vara coolt att få vara med och uppleva det och sen rengöra och ta hand om köttet och allt vad man nu gör^^
Ni får håll tummarna för oss!
 
Idag är det 1 november, vilket innebär att det är 14 dagar kvar tills jag åker hem. 14 dagar?!(japp, jag kommer förmodligen nämna hur många dagar det är kvar tills jag åker hem varje gång jag skriver^^)
MEN!!!!! HUR KAN DET HA GÅTT SÅ HÄR FORT?! Känns helt sjukt! 
Men som alltid så försöker jag att inte tänka på det! Utan nu ska jag njuta av Amerikanskt TV lite innan jag går och lägger mig. 
Om det är något jag kommer sakna är det Late Night Show with Jimmy Fallon! Kommer däremot inte att sakna alla politiska reklamer -.- Som tur var är det val om 5 dagar, så har iaf några dagar utan dem ;) 
 
Hoppas ni alla hade en bra Halloween! :) 
Kram 
 
Ready for trick or treatin'! 

Taking Halloween decorations to a whole new level! 
 
Painting our deer stand! 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: