johannamiranda.blogg.se

mitt lilla liv i Minnesota, USA

Welcome to America! Election, goodbyes, swedish presentation and..... Christmas?! :S

Kategori: My American life

 För er som har lyckats missa det (är nästan avundsjuk på er^^) så var det val i förrgår! ÄNTLIGEN tänkte jag när jag insåg att jag framöver skulle slippa alla jobbiga reklamer på TV :P 
Presidentvalet har som ni alla säkert vet varit en stor grej! Det är många som tycker att Obama har gjort det värre under sina fyra år och sen är det de som tycker att han har gjort sitt bästa och att det faktiskt var republikanernas fel att vi är i den här sitsen. Jag är glad att jag inte behövde rösta, för ska jag vara ärlig hade jag inte vetat vem jag skulle rösta på för så mycket som har hänt i historien i USA och alla drastiska åtgärder som kanske borde göras eller inte göras har jag ingen koll på vad som skulle va bäst^^ Men däremot röstade jag i the cookie-election ;) 
Ett café i Red Wing har varje val ett cookie-election och man kunde antingen köpa en Obama cookie eller en Romney cookie. Jag köpte en Obama cookie mest för att jag inte kunde bestämma mig, men tror också att det är bättre än att gå tillbaka till republikanskt styre som är anledningen till att de sitter i den situtationen de är i nu^^
Och efter 3 timmars valvaka kom det fram att Obama blev omvald till President, så nu är det bara upp till bevis Obama! Bevisa att du kan fixa det här! 
 
Något som intresserade mig mer än presidentvalet var valfrågan om Minnesota skulle införa äktenskaps lagar och om Colorado skulle legalisera Marijuana. Liberal och ungdom som jag är tycker jag att det skulle bara vara sjukt att sätta en lag på huruvida vilka ska få gifta sig och vilka som inte får det, så jag blev glad när valresultatet blev att det inte kommer sättas någon lag angående äktenskap! Men däremot genomslogs legaliseringen av Marijuana i Colorado, vilket jag tycker är helt sjukt! Men men... det är USA vi är i^^
 
På tal om Colorado! 
Emily, min granne, begav sig i morse till Colorado där hon kommer attbo de kommande åren. Hon har fått jobb på The Broadmoor hotel som en Pastry baker. (Sök på Google, det hotellet är SJUKT!) Och anledningen till att hon sökte jobb där var för att hennes pojkvän pluggar till Pilot där. Och hon fick jobbet så imorse började hennes äventyr! :D 
Så igår hade vi ett litet goodbye party med Swedish Meatballs och fotografering och allt... 
Det fick mig verkligen att inse att jag också åker hem snart... Men än så länge har jag en god vecka kvar! (y) 
 
I morse var jag och Dianne iväg till Hastings Middleschool för att hålla en presentation om Sverige för Emma Dinndorfs klass. Det är väl den 6e presentationen jag har haft om Sverige och av alla grupper måste jag säga att dagens andraklassare var de som ställde bäst frågor! Vuxna frågar massa saker jag knappt vet och tonåringar frågar bara om vilken musik jag lyssnar på, men idag fick jag bra lätta frågor som var intressanta och som jag visste svaret på. Kunde inte gått bättre! Och alla presentationer är lyckade om den avslutas med att en i publiken kommer fram och säger att man är söt :) 

Det närmar sig mitten av November, vilket betyder att det snart är Thanksgiving här. Men vem bryr sig om det, börja skylta för Jul vettja^^ Det är sjukt vad tidigt man kan börja^^ Det förstör lite känslan med julen skulle jag säga... Man får inte riktigt den där nostalgikänslan som jul ger än, och om de börjar såhär tidigt kommer man bara vara trött på det när det väl börjar bli dags och då är hela känslan förstörd! Så nej, inget Julpynt för mig än! 

Imorgon är det fredag. Början på min sista helg här! Självklart packad med planer. Om jag tycker att jag har varit upptagen hittills är det inget mot vad de kommande dagarna kommer vara!
 
Måste njuta av det in i det sista! 
 
Cookie election! 
 
Last goodbyes! <3
 
Swedish Presentation! 
 
Ho ho ho.... Go home Santa, you're drunk^^

Kommentarer


Kommentera inlägget här: