johannamiranda.blogg.se

mitt lilla liv i Minnesota, USA

Thanksgiving dinner!

Kategori: My American life

Jag vet, det är inte Thanksgiving än men man kan ju bara inte va i USA i tre månader utan att äta en Thanksgiving dinner! Så under tiden jag packade idag (vilket var ett projekt i sig kan jag ju säga^^) gjorde Dianne i ordning middagen :) Turkey, mashed potatoes, baked beans, stuffing, gravy and of course pumpkin pie! Jag kom upp några gånger för att ta en paus från allt packande och det kändes nästan som julafton med alla olika projekt som var igång! Och när det var dags för middag kom Sharon och Leroy över och åt med oss. Ännu mer avsked som behövde göras, men i och med packandet och allt så har det börjat sjunka in nu. 

Packandet i sig var en liten utmaning! Man kan tro att under 3 månader hinner man inte plocka på sig så mycket, men efter 4 besök på MoA hade jag mer saker än jag trodde^^ MEN! Grym som man är lyckades jag efter många omflyttningar och knökande och rullande att få ihop allt! Däremot är jag tvungen att ha en extra väska med mig hem, och den kartongen vi har nu väger nästan ingenting fylld, så vi ska försöka hitta en större imorgon så att vi kan fördela vikten bättre! :) 

Annars är jag redo för hemfärd. Garderoben är tömd, alla lådot inne i badrummet och i byrån är tömda. Det enda jag väntar på nu är att på onsdag morgon ta på mig det jag ska ha på mig på flyget och sen kunna stänga igen väskorna och väga dem en sista gång och sen bege mig mot flygplatsen! 
Även om jag inte gillar att jag ska åka härifrån ska det bli skönt att checka in väskorna och veta att de är påväg! 
För imorgon kommer jag behöva saker från väskan och då måste jag packa upp saker, så även om jag är klar känner jag fortfarande att det är saker kvar att fixa. Nu när jag väl har börjat fixa inför hemfärd vill jag bara att det ska bli onsdag så att jag kan komma iväg. 

Som jag sa så tror jag att jag ahr börjat inse att jag ska åka hem nu. Är väldigt förväntansfull på att komma hem till mina kompisar och min familj och min säng och allt. Men känns jättesorgligt när jag tänker på att jag inte kommer träffa Steve och Dianne på ett tag. Vi har verkligen blivit som en liten familj här, det är inte många som kan säga att de har 4 föräldrar, Men jag kan! :) Kommer sakna våra late night ice cream meals, and popcorn dinners! Men evrything has an end I guess. Och det är ju inte som att jag aldrig kommer komma tillbaka! 
Så när jag känner mig nedstämd tänker jag på att jag kan ju åka och hälsa på dem igen :) 

Imorgon är min sista dag här, och förhoppningsvis ska jag och Steve ge oss ut på en sista ridtur. Annars ska jag in till stan och byta en tröja jag fick och sen bara vara här och njuta av allt en sista gång! Kan tänka mig att morgondagen kommer gå fort, och innan jag vet ordet av kommer vi stå där på flygplatsen och kramas och gråta^^

Nu ska jag göra mig redo för min näst sista natt i mitt amerikanska rum :) 
Godnatt! 
 
Getting the turkey ready! 
 
Thanksgiving dinner! 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: